A versek és megjelölt fotók, Kun Magdolna saját alkotásai; A művek a szerző tulajdonát képezik, ezek egészének vagy részének másolása,terjesztése, publikálása, csak a szerző előzetes hozzájárulásával lehetséges. 1999./LXXVI/tv./1.§

2020. július 18., szombat

Betyár világ közeleg


Elveszett az emberség, elveszett a becsület,

így mind ezután úgy érzem, betyár világ közeleg,

betyár világ mi nem hoz ránk csak kínt és szenvedést,

mely erősíti szívünkben a félelemérzést.

 

Nem magam sajnálom, és nem is magam féltem,

mert e világban én már sok évet megéltem,

és hát nem is az én életem, és sorsom most a tét,

ha nem a felnövekvő csöppségek, a jövő nemzedék.

 

Mi lesz, velük kérdezem, ha ilyen betyár világ jön,

melyben túllépi a jóérzést az emberi közöny,

ami kiöl minden emberséget, és kiöl minden szépet,

mely helyes útra terelné ezt az eltévelygett népet.

 

Tennünk kéne valamit, hogy ne pusztuljon el

a múltban hagyott érték,  mely egy szép jövőhöz kell,

hiszen a múlt volt miben megtanultuk, becsülni egymást,

mert tudtuk, csak így élhető ez a kegyetlen világ.

 

Ha nem cselekszünk helyesen minden veszve lesz,

s az a megálmodott régi élet már csak képzelet lehet,

képzelet mely bánatot és könnyeket terem,

mert hagytuk, hogy e betyár világ a régin túl tegyen.

 

Kun Magdolna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.